fredag 11. mars 2011

Monday´s cowl på en fredag

Jeg var så heldig å vinne give-away´en til Hilde C, og fikk da både knapper og og garn i posten!

Etter litt leting på nettet og tips fra gode strikkevenninner endte jeg opp med å bruke noe av garnet til å strikke "Monday´s cowl". Synes knappen fra Hilde C. satte prikken over i´en.
Mønsteret finner du på Ravelry.



Halsen min er nok litt mindre enn den til modellen, så etter litt fram og tilbake endte jeg opp med å legge opp 28 masker og strikket den ikke lengre enn 48 cm.

Jeg brukte i underkant av to nøster med Alfa, strikket på pinne nr. 6.

Her er det fremdeles flere minusgrader om morgenen, godt å noe mykt og varmt i halsen på vei til jobb.

Ha en fantastisk helg!

3 kommentarer:

  1. Den ser god ut :)
    Knappen er bare lekker!!

    Kos deg i helgen!

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du fikk bruk for garnet. Det var en morsom bruk av knappen :-)

    SvarSlett
  3. Den ser varm og god ut! Flott knapp!

    SvarSlett