onsdag 27. april 2011

Sesongens siste lue

I påsken har jeg vært med som frivillig på Ferie for alle. Denne gangen gikk turen til Valdres og jeg hadde sett for meg at det skulle være litt kaldt og en god del snø. Men jeg hadde ikke noen lue som matchet den lyseblå og hvite jakken min, og da måtte jeg jo bare strikke en.

Det at det ikke var noe snø og se da vi kom fram og at det har vært godt og varmt i solen, det snakker vi ikke så mye om... Så luen blir nok pent pakket bort med vintertøyet, men gleder meg til å ta den fram igjen senere på året!

Luen er stikket etter et mønster fra Sandnes Garn (modell 9 / 11A), men jeg har byttet ut garnet med Merino Extra fine. Har brukt pinne nr 3,5 som i oppskriften. Det gikk med 2 nøster av bunnfargen og 1 nøste med hvitt og et nøste med lyseblått.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar