lørdag 26. februar 2011

Det snør, det snør...

Ute laver snøen ned, og sikten her er ikke noe særlig bedre enn oppe i Holmenkollen. På bonussiden har det blitt litt mildere de siste dagen, noe som ikke er å forrakte for en frysepinne som meg.

Likvel; Ut på tur, aldri sur! Så været til tross, jeg kledde på meg og tok meg en tur ut. Har akkurat blitt ferdig med en ny hals, og benyttet anledningen til å ta bilder av den.


Mønsteret finner du her. Jeg har brukt et silke/alpakka garn og strikket på pinne 6. La opp 220 masker i stedet for 280. Garnet er ganske tungt, så det henger ikke pent om jeg bare tar det 2 ganger rundt halsen. Tror nok også at det hadde lønnet seg å strikke på litt mindre pinner.

Men, men. Har prøvd meg på 4 andre prosjekter med dette garnet og ikke blitt fornøyd, så denne gangen blir det slik. Dessuten er den god og varm og en liten bonus er jo at den matcher luen jeg strikket i fjor.

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott :D
    ha en fin dag
    /myr

    SvarSlett
  2. Stilig hals! Silke Alpakkaen er tung, ja.. Men det ser ut som om du har funnet et god prosjekt til garnet :)

    Fortsatt god uke!

    SvarSlett