tirsdag 15. februar 2011

Babyteppe til en liten jente

Flere av venninnene mine har fått barn i løpet av de siste årene, og det synes jeg er litt stas. De fleste av dem strikker ikke selv og har gitt uttrykk for at hjemmestrikkede gaver blir mottatt med stor takk. Dessuten synes jeg det er veldig hyggelig å strikke til disse små, forholdsvis fort går det jo også.

Et babyteppe, strikket i Eskimo fra  Drops Garnstudio, har fått veldig god tilbakemelding. Er visstnok godt og varmt og ypperlig til å ha i bilen, i pulk, på fly osv.

Så da jeg fikk vite at enda en venninne skulle ha barn, falt det meg helt naturlig å strikke et teppe til. De ville ikke vite hvilket kjønn det ble før fødselen, så jeg har strikket det i natrurhvitt. Helklet så på en rosa kant etter at lille Eva kom til verden.


Den "blå timen" var nok ikke den beste tiden på døgnet til å ta bilder. Dessuten synes bamsen at det var litt kaldt, så da gikk vi likesågodt hjem igjen.


Litt lunere og varmere inne. Bamsen ser ut som om han har det bedre nå.

2 kommentarer:

  1. Nydelig teppe, til helt sikkert en nydelig jente med flott navn.

    SvarSlett
  2. Deilig!
    Nesten uforsvarlig å ta med Bamse ut når det er så kalt! Godt du hadde teppet ;-)

    SvarSlett